Великожитинський ЗДО
"КОЛОСОК"

Для батьків

Шановні батьки!

 

     У зв'язку з військовим станом садочкам рекомендували тимчасово призупинити освітній процес. Нажаль ми і зараз працювати не маємо змоги.

14 березня ЮНІСЕФ разом із Міністерством освіти й науки запустили дитячий онлайн-садок НУМО з відеозаняттями для дітей віком від 3 до 6 років. Перший випуск доступний до перегляду на YouTube-каналах МОН та ЮНІСЕФ і на платформі MEGOGO.

 

Бережіть себе, діток та своїх рідних! Миру нам усім!!!

Як заспокоїти дітей під час війни

 

 

 

Щиро вітаємо Вас у новому навчальному році! Бажаємо наснаги, впевненості, та хороших результатів!!!

 

 Діток приймаємо до закладу з довідкою від сімейного лікаря, що дитина може відвідувати дитячий садок, довідкою про епідо оточення, та ентеробіоз.

Цей навчальний рік розпочинається у звичному режимі, з дотриманням протиепідемічних заходів згідно  Постанови №8 від 25.08.2021 Головного державного санітарного лікаря, для попередження поширення COVID-19:         https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/612/756/06b/61275606b89b5610133628.pdf

1. На вході до закладу Вас і дитину зустрічає сестра медична старша. Пам’ятайте про власну персональну відповідальність за правдивість інформації про стан здоров’я дитини. Дитині буде виміряно температуру безконтактним термометром. Якщо вона буде 37,2 і вище в садочок дитину не допускатимуть. Тому ретельно готуйтесь до виходу в садочок уже з дому. Якщо ж виявлено температуру при поточному скринінгу (під час перебування у закладі) – дитина ізолюється в ізолятор і про це інформуються батьки.

2. Шановні батьки! Ви і працівники закладу обов’язково повинні бути у засобах захисту! Одягати маску чи респіратор потрібно так, щоб були закриті ніс і рот.

3. Уникайте скупчень та дотримуйтесь соціальної дистанції. Для цього на вході є орієнтири на відстані 1,5 м.

4.  ВХІД ДО БУДІВЛІ ЗАКЛАДУ БАТЬКАМ ТА СТОРОННІМ ОСОБАМ ВХІД ОБМЕЖЕНО! В роздягальнях дітям змінять вуличне взуття помічники вихователів.

5. Слідкуватимуть за ретельним миттям рук з милом кожні 2 години.

6. Окремі заняття (за сприятливих умов) та інші форми роботи з дітьми будуть проводитись на вулиці.

7. Намагайтеся пояснювати дитині, щоб вона уникала фізичних контактів з іншими. Ми також будемо вчити цьому дітей.

8. М’які іграшки, багаторазові рушники заборонено.

9. Емігрувати з групи в групу та проводити масові заходи у закладі заборонено!

10. Під час повернення дітей додому потрібно дотрмуватися вимог, що і при прийомі:  маски, вхід лише до майданчиків чи входу у заклад.

11.Територія закладу буде закритою після прийому усіх діток о 9.00 год з метою недопущення сторонніх осіб.

12. Діти, які вперше зараховані до закладу, вони поступово будуть прийматись індивідуально.

13. Якщо хтось вдома знаходиться на карантині чи самоізоляції, дитині заборонено відвідувати організований дитячий колектив.

14. Не дозволяється дитині з дому брати іграшки, самокати, велосипеди тощо. З собою мати лише змінний одяг у торбинці.

15. Батьківські збори проводяться дистанційно. Спілкування батьків і педагогів відбувається: на території закладу під час ранкового прийому, у телефонному режимі, через соціальні мережі.

 Розраховуємо на Вашу підтримку та співпрацю!!!!!

До молодшої групи на 2021/2022 н.р. прийнято 30 вихованців:

 

  1. Алексієвець Іван
  2. Антонюк Поліна
  3. Бойчук Артем
  4. Відливаний Матвій
  5. Волчок Ярослав
  6. Жуковська Діана
  7. Клюконос Артем
  8. Коваль Анна
  9. Ковальчук Анастасія
  10. Комончук Антон
  11. Комончук Поліна
  12. Мариняк Владислава
  13. Мельничук Анастасія
  14. Мельничук Матвій
  15. Мулявка Дмитро
  16. Нездюр Микола
  17. Огороднік Даніель
  18. Осипчук Кирило
  19. Павлюк Максим
  20. Пархоменко Єва
  21. Руднік Дарія
  22. Сабурай Софія
  23. Сідлецький Андрій
  24. Стаднік Вероніка
  25. Тильчук Максим
  26. Трохимчук Катерина
  27. Фурманчук Михайло
  28. Федорчук Дарина
  29. Ющук Валентина
  30. Ясковець Діана

Поради батькам: як провести літні канікули з максимальною користю для дошкільника.

     Перш за все, батьки повинні похвилюватися про те, щоб у дитини сформувався позитивний образ школи. Не потрібно казати щось на кшталт «ось як підеш у школу, доведеться раніше прокидатись» або «у школі тобі ніхто допомагати не буде». Після таких слів у дитини відразу складеться враження про школу, як про щось погане і складне.Хорошим рішенням буде навідатись влітку в школу, прогулятись коридорами, розповісти дитині цікаві історії, які траплялись у школі з вами. Познайомитись з першою вчителькою, якщо це можливо.

Особливим ритуалом підготовки до школи для дитини стане вибір канцтоварів, рюкзака, одягу, взуття. Дозвольте майбутньому першачку самостійно обрати те, що йому найбільше подобається. Приготуйте також подарунок для дитини, який буде для неї сюрпризом перед школою.Вчіться разом з дитиною дотримуватись дисципліни. Не потрібно занадто навантажувати і вчитись зранку до вечора, але сформувати певний літній розклад варто. Наприклад, вийти на прогулянку, прийти додому пообідати, почитати (якщо вміє), відпочити. Ввечері можна влаштувати якусь розвиваючу гру з цифрами чи літерами.Розвивайте в дитині самостійність. Літо - достатній період часу для того, щоб навчитись зав’язувати шнурівки, наприклад. Не допомагайте виконувати дії, які дитина вже має робити самостійно: чистити зуби та вмиватись, одягатися, взуватися, самостійно складати свої речі та складати рюкзак

Важливим для школи є вміння уважно слухати і запам’ятовувати. Після читання вголос обов‘язково запитайте, що дитина запам’ятала з прочитаного, імена героїв чи якісь інші подробиці.

Важливою також є рухова активність. Фізичний розвиток завжди стимулює психологічний. Нехай дитина проводить багато часу з друзями та однолітками.

Влітку варто відпочити, оздоровитись. Потурбуйтесь про нові враження для дитини, щоб шкільне життя розпочалось без проблем і з великим бажанням вчитися.

 

 

  • Пропонуємо вам декілька порад щодо організації навчання та відпочинку дітей під час карантину:
  • Ранок нехай починається як зазвичай у робочі дні. Організуйте сніданок, вранішні гігієнічні процедури, ранкову гімнастику. Це дисциплінує дитину і вас.
  • Плануйте день разом із дітьми. Розподіляйте час таким чином, щоб робота (читання, виконання завдань і вправ) та відпочинок були в співвідношенні 40 хв. занять /20хв. відпочинку. Обов'язково слідкуйте, щоб діти не залишалися надовго без активного відпочинку.
  • Учіть дітей плануванню: на аркуші паперу записуйте обов'язкові справи, які треба виконати, а також розробіть спеціальну систему заохочення. Нехай діти пишаються своїми виконаними справами.
  • Слідкуйте за графіком освітнього процесу, не допускайте відставання, адже надолужити прогаяне буде важче.
  • Допоможіть вашій дитині, якщо у неї щось не виходить, підтримайте.
  • Хваліть дітей за виконану роботу. Діти завжди націлені на конкретний результат.
  • Провітрюйте кімнату, створіть умови для активного руху: нехай діти рухаються під музику, танцюють, роблять гімнастичні вправи, дихальну гімнастику.
  • Дозволяйте у визначений час спілкування онлайн. Лист або дзвінок другу та вчителю стане в нагоді. Приємне спілкування й корисна порада допоможуть вирішити будь-яке завдання.
  • Пам'ятайте, що вчителі завжди готові поспілкуватися з вами та вашими дітьми в різний спосіб, надати консультацію чи практичну допомогу.
  • Звертайте увагу на домашні завдання як навчальний інструмент до самостійності, а не покарання.

 

Влітку і до кінця осені походи в ліс популярні як ніколи. Та тільки чи знаєте ви, як поводити себе у лісі, щоб не завдати шкоди природі і не заблукати? Ці правила поведінки в лісі корисно знати всім.

 

  •    Відпочивайте лише у спеціально відведених рекреаційних зонах або поблизу водойм.
  • Не підпалюйте суху траву на полях та галявинах у лісі.
  • Не кидайте непогашені сірники або недопалки.
  • Не користуйтеся в лісі різними піротехнічними виробами: петардами, бенгальськими вогнями, феєрверками, «китайськими» ліхтариками та інше.
  • Не заїжджайте безпосередньо в ліс механічними транспортними засобами, іскри від них можуть викликати пожежу.
  • Не залишайте на сонці пляшки, залишки скла та сміття, що легко загоряються і можуть спричинити пожежу.
    • Утримуйтесь від розведення вогнища у лісі. Якщо це вкрай необхідно:
    •            –  розпалюйте багаття, за можливості, на місці попереднього;
      –  місце розпалювання вогню очищайте від сухої трави, листя,  гілля та іншого лісового сміття, обкладіть це місце камінням або обсипте землею (піском);
      –  не залишайте вогнище без нагляду;
      –  коли залишаєте місце відпочинку, обов’язково залийте вогнище водою або засипте піском, переконайтесь, що вогонь повністю погашено.
    • Не смітіть у лісі!  Після відпочинку використані пластикові пакети та пляшки, консервні банки, папір, а також скляний посуд заберіть із собою і викиньте на смітник. Знайте, що папір розкладається 1-2 роки, поліетилен – 10 років, пластик – 40 років, консервна банка – 80 років, скло – більше 1000 років.
    • Не розбивайте скляні пляшки! Ви самі, інші люди, лісові тварини можуть ними поранитись.
    • Не везіть в ліс сміття. Навпаки, на своєму прикладі покажіть, що захистити природу не так вже складно, якщо дотримуватися елементарних правил.
    • Хай на місці вашого відпочинку буде чисто. Не забувайте: ви сюди ще повернетеся.
    • Не ламайте гілки дерев та кущів. Це заважає рослині жити.
    • Не вирізайте на деревах надписи, на кшталт «Тут був я». Це може призвести до всихання дерева, заселення його паразитами.
    • Не збирайте березовий сік. Це шкодить дереву.
    • Не зривайте лісових квітів, особливо рідкісних первоцвітів – це порушення закону. Зірвані рослини швидко загинуть і не дадуть насіння. Не буде насіння – не буде і квітучих рослин
    • Не виривайте рослини з корінням.
    • Не ловіть метеликів. Вони прикрашають природу і опилюють рослини. Пам’ятайте: метелика згубити легко: досить потримати його в руці –  і з його крилець опадуть луски, він не зможе більше літати.Не вмикайте радіоприймачів, магнітофонів, не кричіть. Крик і гучна музика лякають лісових мешканців, і вони можуть покинути свої житла. Дайте відпочити собі і іншим від шуму. Крім того, не забувайте, що звірі і птахи мають значно чутливіші вуха і дуже страждають від гучних звуків.
      • Їстівні гриби зрізуйте обережно, щоб не пошкодити грибницю, не руйнуйте мохового килима.
      • Не знищуйте неїстівних грибів! Для лісових мешканців – це ліки і джерела харчування.
      • Не рубайте ялинку в лісі! Її можна придбати у лісівників, які виростили спеціальні плантації до новорічних свят, без шкоди для лісу.
      • Не руйнуйте мурашників.
      • Не чіпайте плазунів, які здаються вам небезпечними, бридкими або непотрібними. Вони – невід’ємна , важлива частина лісового середовища. Не чіпайте змій. Вони можуть становити загрозу для вашого життя. Краще обійдіть їх стороною.
      • Не ловіть диких тварин і не забирайте їх додому. В неволі тварини жити не зможуть і обов’язково загинуть.
      • Не руйнуйте пташиних гнізд.
      • Не беріть у руки пташині яйця, пташенят, звірят: людський запах відлякує дорослих диких тварин, позбавляє малят батьківської опіки, вони стають легкою здобиччю для хижаків.
      • Навесні не можна полювати на перелітних птахів – це заборонено законом.
      • Не зачіпайте гнізд, нірок, не порушуйте їхнє маскування. Немічне маленьке звірятко або пташку залиште там, де ви їх побачили. Про них краще подбають їхні батьки, ніж це можете зробити Ви.
      • В лісі багато кліщів, які можуть причепитися до тіла. Щоб уберегтися від їх укусів – одягайте світлий одяг (на ньому краще видно кліщів) з довгими рукавами і капюшоном, штани заправляйте в шкарпетки. Час від часу оглядайте свій одяг. Якщо вас укусив кліщ, не треба  пробувати виколупати його, а якнайшвидше дістатися до лікарні.
      • Якщо ви опинилися біля поламаних дерев – не затримуйтесь. Вони спираються одне на одне і можуть впасти, особливо під час вітру.
      • Не ховайтеся під високими деревами та не залишайтеся на галявині під час зливи з блискавкою, бо блискавка може вдарити у найвище місце.
      • Пам’ятайте:збирати можна тільки ті гриби та ягоди, які ви добре знаєте. Щоб уникнути отруєння ними, ніколи не куштуйте сирих грибів; ніколи не збирайте гриби та ягоди  поблизу транспортних магістралей, навіть їстівні гриби в тих місцях – отруйні.

 

 

Додаток до листа МОН від 10.03.2021 р. № 1/9-128

Рекомендації для проведення додаткових профілактичних заходів закладами освіти серед дітей та інформування батьків щодо компетентностей безпечної поведінки в цифровому середовищі Цифрове середовище, зокрема мережа Інтернет, сьогодні є не лише важливим джерелом інформації, але і способом комунікації, який нівелює перепони для спілкування. Через глобальний вплив COVID-19 діти проводять все більше часу в Інтернеті. Зауважуємо, що право дитини на безпеку та захист є базовим та поширюється на її життєдіяльність як онлайн, так і офлайн. Разом з тим, не кожна дитина в Україні володіє достатнім рівнем знань щодо існуючих ризиків в цифровому середовищі та навичками безпечної поведінки в цифровому просторі. Діти мають право отримувати знання та підтримку у використанні цифрового середовища. Надавати таку підтримку є спільною відповідальністю батьків, педагогічних працівників, громади загалом. Залучення батьків до освітнього процесу, налагодження ефективних партнерських відносин сприятиме не лише ефективному досягненню результатів навчання, а й формуванню безпечного освітнього та родинного середовища для дитини. Комунікація у віртуальному просторі має свої особливості. Так, інформаційно-комунікаційні технології є важливим інструментом у житті дітей під час здобуття освіти, соціалізації, самореалізації. Водночас, бесконтрольне та безвідповідальне їх використання містить ризики для здоров’я, розвитку та благополуччям дітей, зокрема: контактні ризики (сексуальнї експлуатації та зловживання, домагання для сексуальних цілей («грумінг», розбещення), онлайн-вербування дітей для вчинення злочинів, участь у екстремістських політичних чи релігійних рухах або для цілей торгівлі людьми); ризики контенту (принизливе та стереотипне зображення та надмірна сексуалізація жінок та дітей; зображення та популяризація насильства та нанесення собі ушкоджень, зокрема, самогубств; принизливі, дискримінаційні або расистські вирази або заклик до такої поведінки; реклама, контент для дорослих); ризики поведінки (залякування, переслідування та інші форми утисків, розповсюдження без отримання згоди сексуальних зображень, шантаж, висловлювання ненависті, хакерство, азартні ігри, незаконне завантаження або інші порушення прав інтелектуальної власності, комерційна експлуатація); ризики для здоров’я (надмірне використання призводить до позбавлення сну та фізичної шкода). Всі перераховані вище ризики не є вичерпними, постійно оновлюються та здатні негативно вплинути на фізичне, емоційне та психологічне благополуччя дитини.2 Так, одними з розваг серед підлітків в соціальних мережах, що, зокрема за умови відсутності компетентностей безпечної поведінки в цифровому просторі, можуть призвести до непоправної шкоди здоров’ю та життю дитини, стали Інтернет-челенджі та «групи смерті». Челендж (англ. Challenge) – жанр інтернет-роликів, в яких блогер виконує завдання на відеокамеру і розміщує його в мережі, а потім пропонує повторити завдання своєму знайомому або необмеженому колу користувачів. Саме слово челендж зазвичай перекладається як «виклик» у контексті словосполучення «кинути виклик». Найбільш небезпечними останнім часом стали челенджі: «вогняний челендж» (Fire challenge); «падіння в стрибку» (Tripping jump challenge); «проломити-череп-челендж» (Skull-breaker challenge); «отруєння капсулами для прання» (Tide pods challenge); «суїцидальний челендж Момо»; «удушення/непритомність/втрата свідомості» (Choking/fainting/pass-out challenge); «контрольована задуха» (Вlackout challenge); «вибух розетки» (Outlet Challenge); «вистрибни з автомобіля» (Drake «In My Feelings»); «я без свідомості» (Pass out prank, Shocking games) тощо. Вірусний характер поширення цих челенджів дозволяє їм швидко розповсюджуватись та продовжувати існувати, незважаючи на смертельну небезпеку. Служби технічного обслуговування та контролю за контентом популярних соціальних мереж не завжди вчасно виявляють та блокують контент, що закликає до небезпечних дій. Однак кожен користувач, помітивши контент, який може загрожувати життю та безпеці інших, може звернутися до адміністрації сайту зі скаргою, і врятувати комусь життя. З огляду на сказане, необхідно формувати компетентності дітей, батьків та педагогічних працівників щодо безпечної поведінки в цифровому просторі та потенційної небезпеки безвідповідального ставлення до використання мережі Інтернет, суспільну культуру нетерпимого ставлення до порушення прав, свобод, безпеки дитини взагалі та в цифровому середовищі зокрема, критичне мислення під час сприйняття інформації та вчити правилам інформаційної гігієни, щоб запобігти впливу подібних ризиків та потраплянню дітей в небезпечні ситуації. Найбільшої уваги щодо профілактики потребують підлітки (12-17 років), оскільки це етап активного формування самооцінки, інтересів, моральних уявлень, соціальних установок та потреби в спілкуванні з однолітками. Підліток прагне отримати новий досвід та яскраві емоції, дізнатися, на що він здатний та усім продемонструвати свою винятковість, а соціальні мережі стають для нього платформою для отримання визнання та самоствердження. Однак, несформована психіка, емоційна нестабільність через великий потік інформації, можливі соціальні невдачі та бажання втекти від реальних проблем, вимушена ізоляція під час карантину знижують критичність підлітків до обраних ними способів поведінки. Підлітки в силу вікових особливостей намагаються відокремитись від 3 батьків, відійти у бік і знайти себе. Якщо ж це не вдається, підлітки починають втрачати інтерес до життя, не даючи собі можливості знаходити інші варіанти розв’язання проблеми. Такі підлітки є найбільш вразливою групою для небезпечних челенджів та «груп смерті». Під час організації профілактичних заходів варто врахувати зворотній ефект інформування з метою попередження – поширення інформації зростає пропорційно заходам, спрямованим на її видалення або попередження розповсюдження. Тому під час змістовного наповнення та організації профілактичних заходів не варто детально зосереджуватись на суті самих ризиків цифрового середовища, зокрема суті небезпечних челенджів, щоб уповільнити таку закономірність, а сконцентрувати увагу на можливих наслідках для здоров’я та життя, на відповідальному ставленні до поведінки в цифровому просторі, критичному осмисленні та сприйнятті інформації, правилах інформаційної гігієни, а також інформуванні щодо можливостей отримати допомогу практичних психологів у критичних ситуаціях, в тому числі анонімно. Безпечна поведінка в цифровому середовищі включає в себе сукупність знань, умінь та цінностей щодо: 1) прав людей (зокрема права в цифровому середовищі); 2) електронної участі (участь у прийнятті рішень); 3)збереження здоров’я під час роботи з цифровими пристроями; 4) механізмів захисту прав, що порушуються в Інтернеті, а також способів отримати допомогу (див.: Керівництво із соціально-педагогічного супроводу формування безпечної поведінки підлітків в Інтернеті. Навчально-методичний посібник/Черних О. – Київ, 2017.). Рекомендуємо під час змістовного наповнення та організації профілактичних заходів орієнтуватись на зазначені складові для всебічного формування відповідної компетентності. Додаткову інформацію, зокрема розробки уроків, можна знайти на сайті Міністерства освіти і науки України в розділі «Безпека дітей в Інтернеті». Позитивне спілкування між родиною та закладом освіти сприяє попередженню потрапляння дітей в небезпечні ситуації, в тому числі в цифровому середовищі, та вчасному виявленню таких ситуацій і реагуванню. Таке спілкування позитивно впливає на всіх учасників освітнього процесу. Зокрема, залучення батьків до освітнього процесу сприяє їхній обізнаності щодо необхідної допомоги та підтримки їхній дитині, цінності своєї участі в освітньому процесі, а також впливає на ступінь і якість участі батьків в навчанні своїх дітей вдома. Таке залучення позитивно впливає на академічну успішність, рівень мотивації дітей до навчання, поведінку, ставлення до домашніх завдань та закладу освіти в цілому. А також сприяє обізнаності педагогічних працівників щодо потреб дитини та особливостей родинного середовища, що є цінною інформацією для організації освітнього процесу у найкращий для дитини спосіб. Позитивне спілкування між батьками та педагогічними працівниками необхідне для побудови партнерських взаємовідносин між закладом освіти та родиною. Таке спілкування є основою для всіх інших форм участі родини в освітньому процесі. Повідомлення батькам переважно поганих новини про успішність дітей та їх поведінку, ніж про успіхи та визнання їх досягнень, 4 перешкоджає залученню батьків, змушуючи їх відчувати свою неефективність та неспроможність допомогти своїм дітям. Для залучення батьків та їх інформування заклад освіти може використовувати дошки оголошень для батьків, оголошення на вході в заклад освіти, телефонний зв’язок, електронну пошту, сайт закладу освіти, месенджери тощо. Для комунікації з батьками щодо безпечної поведінки дитини в цифровому середовищі важливо зосередити увагу на таких порадах: говорити з дитиною про безпеку в Інтернеті та допомагати розвивати критичне мислення, вчити робити аргументований вибір та нести відповідальність за його результати. Проста заборона використання ґаджетів може призвести до втрати довіри дитини до дорослого та приховування нею своїх захоплень. Найперше варто говорити, пояснювати, формувати культуру використання Інтернету в повсякденному житті; будувати відкриті та довірливі стосунки з дитиною щодо використання технологій: підтримувати спілкування, давати поради. Дитина має знати, що дорослий поруч і готовий допомогти; разом з дитиною переглядати матеріали на її улюблених веб-сайтах та грати в її улюблені Інтернет-ігри. Це допоможе краще зрозуміти інтереси дитини, її захоплення та причини такого вибору. Також це може стати приводом для невимушеного початку розмови про безпеку в Інтернеті; формувати корисні звички використання ґаджетів та цифрового середовища, розвивати цифрові, соціальні й емоційні навички, такі як: повага, емпатія, критичне мислення, відповідальна поведінка та психологічна стійкість; підвищувати самооцінку дитини, дозволяти дитині самостійно робити вибір і бути відповідальним за нього, вчити моделям поведінки із негативним досвідом в Інтернеті; заохочувати користуватись ґаджетами в зонах видимості дорослих. Це допоможе тримати під контролем, з ким ваша дитина контактує в Інтернеті через телефон, планшет, смарт-телевізор, ігрову приставку та інші пристрої, підключені до Інтернету; встановлювати часові межі користування ґаджетами, щоб балансувати час, проведений в режимі онлайн та флайн; контролювати додатки, ігри, веб-сайти та соціальні мережі, якими користується дитина, та їх відповідність віку дитини; вчитись встановлювати на ґаджети дитини батьківський контроль, вимикати можливість спілкування або обміну повідомленнями в онлайн-чатах та функцію «поділитися розташуванням» у налаштуваннях додатків чи ігор, оскільки це може наразити дитину на небезпеку у вигляді небажаного контакту чи розкрити її фізичне місце розташування; перевіряти налаштування приватності в іграх та соціальних мережах, якими користується дитина, наявності в її профілі ввімкнених налаштувань приватності. Обмежити коло осіб, які можуть контактувати з дитиною та просити дитину радитись, перш ніж додавати нових друзів;5 використовувати доступні технології для налаштування батьківського контролю на пристроях, які можуть обмежувати шкідливий контент, контролювати дії дитини та обмежувати чи блокувати час користування підключеними до Інтернету пристроями або окремі функції (наприклад, камери, покупки через мобільні додатки); бути уважними до ознак страху чи тривоги, зміни поведінки, режиму сну та апетиту. Спостерігати, як дитина будує контакти зі світом: якщо більше сидить у ґаджетах, замкнута й не може описати свій стан; не знаходить слова, щоби розповісти про свої почуття та проведений день; якщо наживо не спілкується, не ходить у гості, не ходять в гості до неї; слухає депресивну, параноїдальну музику; має відсторонений погляд, апатію, дитина млява, має поганий апетит, не має інтересу в очах – у такому разі треба звертатися до фахівців і знати, куди звернутися за додатковою порадою та підтримкою, а також повідомляти дитині, куди вона може у разі потреби звернутись по допомогу. Важливо рахуватися з почуттями підлітка і не заперечувати їх, треба легалізувати ці почуття і дати дитині зрозуміти, що її приймають і про це можна говорити у родині. У разі виявлення, що дитина стала жертвою будь-яких проявів насильства чи експлуатації, вербування чи маніпуляцій в цифровому просторі, варто одразу звернутись до Національної поліції України та надіслати повідомлення про правопорушення до департаменту кіберполіції Національної поліції України за посиланням (цілодобово) (див.: Поради з безпеки онлайн для батьків та опікунів). Психологічну допомогу та підтримку можна отримати за номерами телефонів: 1) Національна гаряча лінія з питань протидії насильству та захисту прав дитин (Пн – Пт з 12:00 до 16:00): 0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних); 16 111 (безкоштовно з мобільних). 2) Онлайн консультація для підлітків в Teenergizer. 3) Чат-бот у Telegram і Viber допоможе дізнатись, куди звертатись за допомогою. Також важливо, щоб учасники освітнього процесу були поінформовані про те, які саме послуги в сфері психологічного забезпечення освітнього процесу та в якому порядку вони можуть отримати, в тому числі дистанційно. Відповідну інформацію варто розмістити на сайті закладу освіти. Встановити «батьківський контроль» для пристроїв із операційною системою Windows 10 можна за такою послідовністю дій: 1) перейдіть з меню Пуск в розділ «Облікові записи користувачів»; 2) у категорії «Сім’я та інші користувачі» натисніть «Додати члена сім’ї»; 3) операційна система на вибір запропонує створити профіль для дитини або дорослого; 4) обравши відповідний пункт, введіть адресу електронної пошти. Для підтвердження адреси зайдіть в папку вхідних повідомлень електронної пошти.6 Важливо: операційна система не дозволить активувати «батьківський контроль» для локального облікового запису. Створіть новий профіль для кожного користувача, якого належить контролювати. Встановити «батьківський контроль» для пристроїв з операційною системою Android можна за такою послідовністю дій: 1) відкрийте програму «Play Маркет»; 2) у лівому верхньому кутку екрану натисніть на значок «меню» і виберіть «Установки» – «Батьківський контроль». 3) увімкніть означену функцію. 4) обмежте доступ до налаштувань «батьківського контролю», встановивши PIN-код. 5) встановіть такі фільтри: «Додатки, ігри, фільми і серіали. Виберіть максимально допустиме вікове обмеження для контенту», «Музика і книги. Забороніть завантаження і покупку контенту для дорослих». Важливо: «батьківський контроль» діє тільки на тому пристрої, де ви його налаштували. При необхідності ввімкніть його на іншому пристрої, знову виконавши наведені вище інструкції. Встановити «батьківський контроль» для пристроїв «iPhone», «iPad», «iPod touch» можна за такою послідовністю дій: 1) перейдіть в меню «Налаштування» – «Основні» – «Обмеження». 2) покрутіть вниз і натисніть «Обмеження», а потім «Включити обмеження». 3) створіть пароль функції «Обмеження». Код-пароль обмежень необхідний для зміни налаштувань або відключення обмежень. Крім того, на сайтах підтримки від виробників можна отримати додаткову інформацію щодо принципів роботи та точного налаштування функції «батьківського контролю» та за посиланням. __________________________________________________________________

       З метою забезпечення покращення харчування дітей дошкільного віку та виконання натуральних норм харчування, керуючись наказом Шпанівської сільської ради №03 від 04 січня 2021 року, встановлюємо плату батьків або осіб, які їх замінюють, за харчування дітей дошкільного віку в розмірі 16 гривень - 40% від вартості харчування дитини на день у 2021 році з 01.01.2021 року.

 

 

 

Діток приймаємо до закладу з довідкою від сімейного лікаря.

Цей навчальний рік розпочинається в особливих умовах, тому просимо дотримуватись основних правил, регламентованих Листом МОНУ № 1/9-269 від 26.05.2020 «Щодо відновлення діяльності ЗДО» та Постановою √50 від 22.08.2020 Головного державного санітарного лікаря, для попередження поширення COVID-19.

 

1. На вході до закладу Вас і дитину зустрічає сестра медична старша. Пам’ятайте про власну персональну відповідальність за правдивість інформації про стан здоров’я дитини. Дитині буде виміряно температуру безконтактним термометром. Якщо вона буде 37,2 і вище в садочок дитину не допускатимуть. Тому ретельно готуйтесь до виходу в садочок уже з дому. Якщо ж виявлено температуру при поточному скринінгу (під час перебування у закладі) – дитина ізолюється в ізолятор і про це інформуються батьки.

 

2. Шановні батьки! Ви і працівники закладу обов’язково повинні бути у засобах захисту! Одягати маску чи респіратор потрібно так, щоб були закриті ніс і рот.

 

3. Уникайте скупчень та дотримуйтесь соціальної дистанції. Для цього на вході є орієнтири на відстані 1,5 м.

 

4.  ВХІД ДО БУДІВЛІ ЗАКЛАДУ БАТЬКАМ ТА СТОРОННІМ ОСОБАМ ВХІД ОБМЕЖЕНО! В роздягальнях дітям змінять вуличне взуття помічники вихователів.

 

5. Дитині будуть вимірювати температуру кожних 4 години. Слідкуватимуть за ретельним миттям рук з милом кожні 2 години.

 

6. Окремі заняття (за сприятливих умов) та інші форми роботи з дітьми будуть проводитись на вулиці.

 

7. Намагайтеся пояснювати дитині, щоб вона уникала фізичних контактів з іншими. Ми також будемо вчити цьому дітей.

 

8. Під час споживання їжі та сну діти будуть максимально дистанційовані.

 

9. М’які іграшки, килими, багаторазові рушники заборонено.

 

10. Емігрувати з групи в групу та проводити масові заходи у закладі заборонено!

 

11. Під час повернення дітей додому потрібно дотрмуватися вимог, що і при прийомі: температурний скринінг, маски, вхід лише до майданчиків чи входу у заклад.

 

12.Територія закладу буде закритою після прийому усіх діток о 9.00 год з метою недопущення сторонніх осіб.

 

13. Діти, які вперше зараховані до закладу, вони поступово будуть прийматись індивідуально.

 

14. Якщо хтось вдома знаходиться на карантині чи самоізоляції, дитині заборонено відвідувати організований дитячий колектив.

 

15. Не дозволяється дитині з дому брати іграшки, самокати, велосипеди тощо. З собою мати лише змінний одяг у торбинці.

 

16. Батьківські збори проводяться дистанційно. Спілкування батьків і педагогів відбувається: на території закладу під час ранкового прийому, у телефонному режимі, через соціальні мережі.

 

 Розраховуємо на Вашу підтримку та співпрацю!!!!!

 

 для попередження поширення COVID-19!

 

Список дітей на вересень 2020 р.

  1. Антонюк Максим
  2. Бабак Софія
  3. Відливаний Матвій
  4. Гавлітіна Єва
  5. Гуц Тимофій
  6. Добринська Катерина
  7. Зозуля Марк
  8. Зятюк Назарій
  9. Коваль Анна
  10. Козак Давид
  11. Колядич Матвій
  12. Коровай Соломія
  13. Мельничук Георгій
  14. Овечко Назар
  15. Огородник Даніель
  16. Офілат Віталіна
  17. Попчук Макар
  18. Прокопчук Христина
  19. Сідлецький Андрій
  20. Тильчук Максим
  21. Тлумач Соломія
  22. Трохимчук Ангеліна
  23. Фурманчук Михайло
  24. Швая Захар 
  25. Ющук Матвій

 

 

Поради батькам

про організацію літнього відпочинку 

 

    Літо прийшло! З ним ми пов'язуємо свої мрії про відпочинок, про виїзд на природу. Особливо хочеться порадува­ти літнім відпочинком дітей. Прагнення батьків оздоровити своїх дітей - мабуть, сьогодні єдина сила, яка здатна це реалізувати.

Отже, літнє оздоровлення дітей - справа батьків.

Шановні, татусі та мами, даємо вам деякі поради щодо організації ігрової діяльності з малечею. Виберіть найцікавіше з того, що ми вам пропонуємо, і ваша дитина отримає вели­ку користь.

 Влітку сім'ї часто бувають «на природі». Природа буває різною. Наприк­лад, дача - це справжня природа. «Пікнік» - от як це називається, коли вся родина на природу їде. Збираються на цю поїздку всі дружньо. Діти іграш­ки збирають, тато - спортивне й похідне спорядження, а мама - великий рюкзак з продуктами.

 Отже, виїжджаючи на дачу, викорис­тайте час з користю.

 

На природі можна навчити:

• самостійності;

• нічого не боятися;

• плавати, бігати, стрибати;

• багаття розпалювати (тих дітей, що доросліші)-, 

• розширювати знання про рослин, тварин,       природні явища; 

• отримувати емоційне задоволення.

 Найчастіше на пікніку збираються різновікові компанії. Тому нехай у вас у запасі буде декілька таких ігор, які всім цікаві і зрозумілі.

 

«Весела естафета»

Мами й тата виборюють дистанцію і показують дітям спосіб пересування. Способів безліч: як пінгвін, як конячка, задки, боком, рачки, верхом на паличці, стрибаючи з м'ячиком, затиснутим між колінами.

 

«У кого більше шишок?»

Зібрати шишки. У кого більше, той і переможець.

 

«Влучний стрілець»

 Відзначте лінію, від якої буде вестися стрільба. Поставте на невеликій відстані відро або капелюх, і нехай діти вправляються в метанні, закидаючи туди шишки.

 

Вправи для зняття агресивного стану в дітей.

Робота з пластиліном, тістом.

       Спочатку працює дорослий, привертає увагу дитини, залучає її до співпраці. Так дитина може висловити свої почуття через створення образів, фігур чи зображень, які використовуються в рольових іграх, можуть доповнюватися, руйнуватися.

Вправа «Сердиті кульки»

 

Спостереження за надуванням кульок. Запропонувати дитині уявити, що кулька – це сердита людина.

Поміркувати:

 

- Що трапиться, коли кулька переповнюється повітрям?

- Що трапляється з людиною, яку переповнюють почуття?

- Що відбувається, якщо ми випустимо трохи повітря з кульки?

- Чи кулька ціла, не вибухнула, нікого не налякала?

- Якщо людина стримає себе, заспокоїться, це буде краще, ніж образити іншу людину?

 

Вправа «Назви емоцію»

Дитині пропонується розглянути фотографії дітей із різним емоційним станом. Запитати:

  •   Які обличчя тобі сподобалися?
  • Які ні?
  • Що вони виражають?
  •  А чи буваєш ти злим?
  • Чому?
  • А як ти думаєш, чи подобаєшся ти іншим, коли злий? Повторити міміку приємних почуттів.

 

 Поради: як підготувати дитину до «старого» режиму після закінчення карантину

     Після тривалого карантину дітям буде складно знову повернутися в «нормальне» життя та знову розлучатися з батьками, які підуть на роботу. Як безпечно "повернути" дітей у садок після закінчення самоізоляцію та допомогти їм адаптуватися. 

Період адаптації до дитячого садочка є неминучою частиною після карантину, але він буде не таким довгим, як той, який батьки вже проживали з дитиною, вперше ведучи її у заклад дошкільної освіти, пише відома дитяча психологиня Світлана Ройз на своїй сторінці у фесбуці. Психологиня запевнила, що навіть найуважніші, найідеальніші, найтерплячіші батьки, не можуть зараз задовольнити потребу дітей (від 3,5 років) у контактах. Батьки втомлюються, а діти вимагають так багато уваги. "Кілька днів поспіль даю «домашнє завдання» сім'ям з дітьми будь-якого дошкільного віку: грати з дитиною в дитячий садок. Я не знаю, коли дітям дозволять повернутися в садок, але важливо пам’ятати, що це має бути, і готуватися до цього", – наголосила Світлана Ройз. Як підготувати дитину до повернення в садок після карантину 

Онлайн-зустрічі з друзями 

За словами психологині, варто просто намагатися повертатися у звичний режим дня та влаштовувати "зустрічі" з дітьми їхнього віку. Ідеально — Zoom-тусовки з дитсадковою групою. До того ж, перші зустрічі мають бути короткими, хвилин по 10, з обов’язковим контролем вихователя (або батька), який по черзі в кожній зустрічі назве дітей по імені, привітається, дасть відчуття важливості кожної дитини. 

Чудово буде, якщо на онлайн-зустріч діти «прийдуть» з улюбленою іграшкою. І познайомлять одне одного зі своїми «друзями». Потім цю іграшку можна буде з собою взяти в садок — вона вже буде «знайома з чужими людьми», – запевнила Ройз. Такі зустрічі можуть бути нечастими, але регулярними. Хоча б двічі на тиждень по 10−15 хвилин. І дорослим важливо бути поруч, щоб долучатися і, якщо потрібно, керувати процесом. Окрім того, дітям після цих зустрічей важливо буде відпочити, адже вони будуть у перезбудженому стані. З дітьми важливо «мріяти»

Батьки можуть говорити: «А я мрію піти на роботу. Я уявляю, як одягну сукню, туфлі, підберу сережки тощо. Давай помріємо, як і ти збираєшся в садок. Ти що хочеш одягнути? А яку іграшку візьмеш? А якою дорогою ми підемо?» — і в уяві «пройдіться» з дитиною до садочка. І додала, що батьки повинні пам’ятати, що після тривалого карантину дітям складно з вами розлучатися. «Перший тиждень діти можуть повертатися з садка більш примхливими і перезбудженими, ніж зазвичай. Також варто в перший день забрати дитину трохи раніше. Ідеально, якщо в садку підготуються до зустрічі і зроблять свято, розвісять фотографії дітей (дитина, коли приходить у групу і бачить там своє фото, відчуває себе вже інтегрованою «у середовище», відчуває безпеку)», – заявила психологиня. Чудово створювати нові традиції Психологиня пропонує це робити як у сім'ях, так і в дитсадкових групах. У молодшій школі і в садках вона радить починати день з пісеньки, яку можна супроводжувати «руханками». Бо коли діти співають разом, то це не просто синхронізація, це важливий досвід близькості.

Як адаптувати дітей до нових правил у дитячому садочку. Поради психолога

З 25 травня у дитячих садочках почали діяти нові правила, затверджені Міністерством охорони здоров'я. Потрібно розуміти, що нові обмеження можуть виявитися стресовими для дітей та викликати негативні емоції. Тому вихователі повинні не лише стежити за дотриманням нових вимог, а й допомогти дітям адаптуватися до них. Ми ж не будемо очікувати від малюків, що вони відразу зможуть дотримуватися дистанції, не грати одне з одним, не торкатися, не грати м’якими іграшками, сидіти на стільчиках. Завдання дітей такого віку – рольові ігри, сенсорно-моторний розвиток. Бігати, кричати, пробувати різні матеріали і в активній грі одне з одним, освоювати правила і ролі. Ми не можемо позбавити дитину чогось, не запропонувавши натомість рівноцінне.

Щоб полегшити процес адаптації потрібно дотримуватись наступних  рекомендацій для вихователів, які допоможуть адаптувати дітей до садочків після карантину.

Як працювати з дитячими емоціями

Діти, ймовірно, повернуться до садків тривожнішими, агресивнішими й "розгальмованими".У тих, які не мають братиків чи сестричок, може спостерігатися підвищена чутливість до гучних звуків, швидка втомлюваність через більшу кількість контактів. Діти, які переживають насильство, можуть проявляти його наслідки: підвищену агресивність, труднощі з концентрацією уваги. Дошкільнятам важко дотримуватися великої кількості правил і заборон, тому можливі протести, істерики, емоційні вибухи.

Саме тому важливо пояснювати дітям їхні почуття, говорити з ними про можливі емоції і реакції, заохочувати, звертати увагу на їхні успіхи й досягнення. 

Можна, наприклад, запевнити їх, що вони – справжні супергерої здоров’я, адже чудово справляються з усіма правилами та обмеженнями. Пояснювати, що всі емоції важливі й корисні. А ось наша поведінка, коли ми переживаємо якісь емоції, може бути прийнятною чи неприйнятною.

Можна вивчати з дітьми різні емоції.

Важливо робити акцент на тому, що всі емоції допомагають нам бути в більшій безпеці й у контакті зі світом. Навіть страх, завдяки якому ми стаємо обережнішими й уважнішими. Окрім того, разом із дітьми можна намалювати емоції: наприклад, веселе й сумне личка. Щоб діти їх показувати, коли радіють або засмучені.

Як обговорити з дітьми нові правила

Посткарантинний період варто розпочати з обговорення нових правил. Майте на увазі, що в дітей обов’язково відбудеться певне повернення до періоду адаптації — у знаннях, режимі й сприйнятті реальності садка. Допомогти дитині звикнути до нових правил можна за допомогою ігрового формату. Наприклад, на першій зустрічі можна запропонувати дітям перетворитися в «супергероїв», які пізнають життя на новій планеті. Наприклад, ви можете сказати: «В усіх супергероїв є секретні місії. Ваші секретні місії такі: мити руки, використовувати дезінфектор…»

Формулювати правила варто так: «Супергерої піклуються», «Супергерої можуть» замість «Ми з вами повинні». Для того щоб допомогти дітям навчитися тримати дистанцію, запропонуйте їм уявити, що в кожного є невидимий захисний скафандр на відстані витягнутих рук, який не можна чіпати.

Щодня у дітей будуть перевіряти супергеройське здоров’я, тобто вимірювати температуру. Розкажіть про це вихованцям і покажіть на іграшках, як це відбуватиметься. Пояснюючи правила, зробіть акцент на тому, що дорослим не можна заходити до космічного корабля. Адже потрібно попередити дітей, що батьки більше не заходять до приміщення групи. Можна навіть придумати особливий спосіб прощання.

Як полегшити адаптацію та знизити тривожність 

У перший день в садку обов’язково проведіть «екскурсію». Нагадайте, де потрібно роздягатися, де знаходиться туалет, а де – спальня, «закріпіть» за кожною дитиною ліжечко та шухляду для одягу.

У перший тиждень усі заняття повинні бути на третину коротшими. Діти сильніше втомлюватимуться і можуть бути більш галасливими, гіперактивними або, навпаки, загальмованими й тривожними. 

У садку педагоги  перебуватимуть у масках, тож діти орієнтуватимуться лише на голос й інтонації, тому їм важливо побачити ваше обличчя напередодні, ідентифікувати і встановити контакт.

Можна заздалегідь підготувати приміщення групи. 

Наприклад зробити виставку – повісити на різні поверхні колажі з фотографіями дітей і їхніми малюнками (попросіть батьків принести свіжі роботи). Це допоможе дитині відчути, що простір уже опанований і безпечний.

Важливо вигадати ритуали вітання й прощання.

Дуже добре, якщо це будуть відомі всім пісеньки, невеличкі віршики чи дотики, які зараз є безпечними. У період адаптації разом із дітьми важливо використовувати тему дому. Метафора будинку повертає дітям відчуття безпеки. Можна малювати будинки, робити будиночки із кубиків, лего.

Говоріть з батькам про правила адаптації. 

Відповідайте на запитання про безпеку дітей, розкажіть про нові правила, які будуть впроваджені. Адже що менше тривоги у батьків, то легше дитина адаптується. Запропонуйте батькам для прощання із дитиною вигадати ритуал, який би нагадував маляті про родину: наклейку на ручку, браслет або малюнок у кишеньку.

Як компенсувати нестачу тактильної взаємодії

Робота з тістом, глиною та фетром не замінює, але дещо компенсує нестачу тактильних контактів. Якщо МОЗ не рекомендує використовувати перелічені матеріали, їх можна замінити на крупи, кінетичний пісок, легкі схеми оригамі або індивідуальні набори пластиліну чи пальчикових фарб.

Малята можуть почати сильніше тривожитися в «тихі години». Тому важливо створити умови затишку і спокою, почитати казочку або заспівати колискову.