Великожитинський ЗДО
"Колосок"

Для батьків

Шановні батьки!

Діток приймаємо до закладу з довідкою від сімейного лікаря.

Цей навчальний рік розпочинається в особливих умовах, тому просимо дотримуватись основних правил, регламентованих Листом МОНУ № 1/9-269 від 26.05.2020 «Щодо відновлення діяльності ЗДО» та Постановою √50 від 22.08.2020 Головного державного санітарного лікаря, для попередження поширення COVID-19.

 

1. На вході до закладу Вас і дитину зустрічає сестра медична старша. Пам’ятайте про власну персональну відповідальність за правдивість інформації про стан здоров’я дитини. Дитині буде виміряно температуру безконтактним термометром. Якщо вона буде 37,2 і вище в садочок дитину не допускатимуть. Тому ретельно готуйтесь до виходу в садочок уже з дому. Якщо ж виявлено температуру при поточному скринінгу (під час перебування у закладі) – дитина ізолюється в ізолятор і про це інформуються батьки.

 

2. Шановні батьки! Ви і працівники закладу обов’язково повинні бути у засобах захисту! Одягати маску чи респіратор потрібно так, щоб були закриті ніс і рот.

 

3. Уникайте скупчень та дотримуйтесь соціальної дистанції. Для цього на вході є орієнтири на відстані 1,5 м.

 

4.  ВХІД ДО БУДІВЛІ ЗАКЛАДУ БАТЬКАМ ТА СТОРОННІМ ОСОБАМ ВХІД ОБМЕЖЕНО! В роздягальнях дітям змінять вуличне взуття помічники вихователів.

 

5. Дитині будуть вимірювати температуру кожних 4 години. Слідкуватимуть за ретельним миттям рук з милом кожні 2 години.

 

6. Окремі заняття (за сприятливих умов) та інші форми роботи з дітьми будуть проводитись на вулиці.

 

7. Намагайтеся пояснювати дитині, щоб вона уникала фізичних контактів з іншими. Ми також будемо вчити цьому дітей.

 

8. Під час споживання їжі та сну діти будуть максимально дистанційовані.

 

9. М’які іграшки, килими, багаторазові рушники заборонено.

 

10. Емігрувати з групи в групу та проводити масові заходи у закладі заборонено!

 

11. Під час повернення дітей додому потрібно дотрмуватися вимог, що і при прийомі: температурний скринінг, маски, вхід лише до майданчиків чи входу у заклад.

 

12.Територія закладу буде закритою після прийому усіх діток о 9.00 год з метою недопущення сторонніх осіб.

 

13. Діти, які вперше зараховані до закладу, вони поступово будуть прийматись індивідуально.

 

14. Якщо хтось вдома знаходиться на карантині чи самоізоляції, дитині заборонено відвідувати організований дитячий колектив.

 

15. Не дозволяється дитині з дому брати іграшки, самокати, велосипеди тощо. З собою мати лише змінний одяг у торбинці.

 

16. Батьківські збори проводяться дистанційно. Спілкування батьків і педагогів відбувається: на території закладу під час ранкового прийому, у телефонному режимі, через соціальні мережі.

 

 Розраховуємо на Вашу підтримку та співпрацю!!!!!

 

 для попередження поширення COVID-19!

 

Список дітей на вересень 2020 р.

  1. Антонюк Максим
  2. Бабак Софія
  3. Відливаний Матвій
  4. Гавлітіна Єва
  5. Гуц Тимофій
  6. Добринська Катерина
  7. Зозуля Марк
  8. Зятюк Назарій
  9. Коваль Анна
  10. Козак Давид
  11. Колядич Матвій
  12. Коровай Соломія
  13. Мельничук Георгій
  14. Овечко Назар
  15. Огородник Даніель
  16. Офілат Віталіна
  17. Попчук Макар
  18. Прокопчук Христина
  19. Сідлецький Андрій
  20. Тильчук Максим
  21. Тлумач Соломія
  22. Трохимчук Ангеліна
  23. Фурманчук Михайло
  24. Швая Захар 
  25. Ющук Матвій

 

 

Поради батькам

про організацію літнього відпочинку 

 

    Літо прийшло! З ним ми пов'язуємо свої мрії про відпочинок, про виїзд на природу. Особливо хочеться порадува­ти літнім відпочинком дітей. Прагнення батьків оздоровити своїх дітей - мабуть, сьогодні єдина сила, яка здатна це реалізувати.

Отже, літнє оздоровлення дітей - справа батьків.

Шановні, татусі та мами, даємо вам деякі поради щодо організації ігрової діяльності з малечею. Виберіть найцікавіше з того, що ми вам пропонуємо, і ваша дитина отримає вели­ку користь.

 Влітку сім'ї часто бувають «на природі». Природа буває різною. Наприк­лад, дача - це справжня природа. «Пікнік» - от як це називається, коли вся родина на природу їде. Збираються на цю поїздку всі дружньо. Діти іграш­ки збирають, тато - спортивне й похідне спорядження, а мама - великий рюкзак з продуктами.

 Отже, виїжджаючи на дачу, викорис­тайте час з користю.

 

На природі можна навчити:

• самостійності;

• нічого не боятися;

• плавати, бігати, стрибати;

• багаття розпалювати (тих дітей, що доросліші)-, 

• розширювати знання про рослин, тварин,       природні явища; 

• отримувати емоційне задоволення.

 Найчастіше на пікніку збираються різновікові компанії. Тому нехай у вас у запасі буде декілька таких ігор, які всім цікаві і зрозумілі.

 

«Весела естафета»

Мами й тата виборюють дистанцію і показують дітям спосіб пересування. Способів безліч: як пінгвін, як конячка, задки, боком, рачки, верхом на паличці, стрибаючи з м'ячиком, затиснутим між колінами.

 

«У кого більше шишок?»

Зібрати шишки. У кого більше, той і переможець.

 

«Влучний стрілець»

 Відзначте лінію, від якої буде вестися стрільба. Поставте на невеликій відстані відро або капелюх, і нехай діти вправляються в метанні, закидаючи туди шишки.

 

Вправи для зняття агресивного стану в дітей.

Робота з пластиліном, тістом.

       Спочатку працює дорослий, привертає увагу дитини, залучає її до співпраці. Так дитина може висловити свої почуття через створення образів, фігур чи зображень, які використовуються в рольових іграх, можуть доповнюватися, руйнуватися.

Вправа «Сердиті кульки»

 

Спостереження за надуванням кульок. Запропонувати дитині уявити, що кулька – це сердита людина.

Поміркувати:

 

- Що трапиться, коли кулька переповнюється повітрям?

- Що трапляється з людиною, яку переповнюють почуття?

- Що відбувається, якщо ми випустимо трохи повітря з кульки?

- Чи кулька ціла, не вибухнула, нікого не налякала?

- Якщо людина стримає себе, заспокоїться, це буде краще, ніж образити іншу людину?

 

Вправа «Назви емоцію»

Дитині пропонується розглянути фотографії дітей із різним емоційним станом. Запитати:

  •   Які обличчя тобі сподобалися?
  • Які ні?
  • Що вони виражають?
  •  А чи буваєш ти злим?
  • Чому?
  • А як ти думаєш, чи подобаєшся ти іншим, коли злий? Повторити міміку приємних почуттів.

 

 Поради: як підготувати дитину до «старого» режиму після закінчення карантину

     Після тривалого карантину дітям буде складно знову повернутися в «нормальне» життя та знову розлучатися з батьками, які підуть на роботу. Як безпечно "повернути" дітей у садок після закінчення самоізоляцію та допомогти їм адаптуватися. 

Період адаптації до дитячого садочка є неминучою частиною після карантину, але він буде не таким довгим, як той, який батьки вже проживали з дитиною, вперше ведучи її у заклад дошкільної освіти, пише відома дитяча психологиня Світлана Ройз на своїй сторінці у фесбуці. Психологиня запевнила, що навіть найуважніші, найідеальніші, найтерплячіші батьки, не можуть зараз задовольнити потребу дітей (від 3,5 років) у контактах. Батьки втомлюються, а діти вимагають так багато уваги. "Кілька днів поспіль даю «домашнє завдання» сім'ям з дітьми будь-якого дошкільного віку: грати з дитиною в дитячий садок. Я не знаю, коли дітям дозволять повернутися в садок, але важливо пам’ятати, що це має бути, і готуватися до цього", – наголосила Світлана Ройз. Як підготувати дитину до повернення в садок після карантину 

Онлайн-зустрічі з друзями 

За словами психологині, варто просто намагатися повертатися у звичний режим дня та влаштовувати "зустрічі" з дітьми їхнього віку. Ідеально — Zoom-тусовки з дитсадковою групою. До того ж, перші зустрічі мають бути короткими, хвилин по 10, з обов’язковим контролем вихователя (або батька), який по черзі в кожній зустрічі назве дітей по імені, привітається, дасть відчуття важливості кожної дитини. 

Чудово буде, якщо на онлайн-зустріч діти «прийдуть» з улюбленою іграшкою. І познайомлять одне одного зі своїми «друзями». Потім цю іграшку можна буде з собою взяти в садок — вона вже буде «знайома з чужими людьми», – запевнила Ройз. Такі зустрічі можуть бути нечастими, але регулярними. Хоча б двічі на тиждень по 10−15 хвилин. І дорослим важливо бути поруч, щоб долучатися і, якщо потрібно, керувати процесом. Окрім того, дітям після цих зустрічей важливо буде відпочити, адже вони будуть у перезбудженому стані. З дітьми важливо «мріяти»

Батьки можуть говорити: «А я мрію піти на роботу. Я уявляю, як одягну сукню, туфлі, підберу сережки тощо. Давай помріємо, як і ти збираєшся в садок. Ти що хочеш одягнути? А яку іграшку візьмеш? А якою дорогою ми підемо?» — і в уяві «пройдіться» з дитиною до садочка. І додала, що батьки повинні пам’ятати, що після тривалого карантину дітям складно з вами розлучатися. «Перший тиждень діти можуть повертатися з садка більш примхливими і перезбудженими, ніж зазвичай. Також варто в перший день забрати дитину трохи раніше. Ідеально, якщо в садку підготуються до зустрічі і зроблять свято, розвісять фотографії дітей (дитина, коли приходить у групу і бачить там своє фото, відчуває себе вже інтегрованою «у середовище», відчуває безпеку)», – заявила психологиня. Чудово створювати нові традиції Психологиня пропонує це робити як у сім'ях, так і в дитсадкових групах. У молодшій школі і в садках вона радить починати день з пісеньки, яку можна супроводжувати «руханками». Бо коли діти співають разом, то це не просто синхронізація, це важливий досвід близькості.

Як адаптувати дітей до нових правил у дитячому садочку. Поради психолога

З 25 травня у дитячих садочках почали діяти нові правила, затверджені Міністерством охорони здоров'я. Потрібно розуміти, що нові обмеження можуть виявитися стресовими для дітей та викликати негативні емоції. Тому вихователі повинні не лише стежити за дотриманням нових вимог, а й допомогти дітям адаптуватися до них. Ми ж не будемо очікувати від малюків, що вони відразу зможуть дотримуватися дистанції, не грати одне з одним, не торкатися, не грати м’якими іграшками, сидіти на стільчиках. Завдання дітей такого віку – рольові ігри, сенсорно-моторний розвиток. Бігати, кричати, пробувати різні матеріали і в активній грі одне з одним, освоювати правила і ролі. Ми не можемо позбавити дитину чогось, не запропонувавши натомість рівноцінне.

Щоб полегшити процес адаптації потрібно дотримуватись наступних  рекомендацій для вихователів, які допоможуть адаптувати дітей до садочків після карантину.

Як працювати з дитячими емоціями

Діти, ймовірно, повернуться до садків тривожнішими, агресивнішими й "розгальмованими".У тих, які не мають братиків чи сестричок, може спостерігатися підвищена чутливість до гучних звуків, швидка втомлюваність через більшу кількість контактів. Діти, які переживають насильство, можуть проявляти його наслідки: підвищену агресивність, труднощі з концентрацією уваги. Дошкільнятам важко дотримуватися великої кількості правил і заборон, тому можливі протести, істерики, емоційні вибухи.

Саме тому важливо пояснювати дітям їхні почуття, говорити з ними про можливі емоції і реакції, заохочувати, звертати увагу на їхні успіхи й досягнення. 

Можна, наприклад, запевнити їх, що вони – справжні супергерої здоров’я, адже чудово справляються з усіма правилами та обмеженнями. Пояснювати, що всі емоції важливі й корисні. А ось наша поведінка, коли ми переживаємо якісь емоції, може бути прийнятною чи неприйнятною.

Можна вивчати з дітьми різні емоції.

Важливо робити акцент на тому, що всі емоції допомагають нам бути в більшій безпеці й у контакті зі світом. Навіть страх, завдяки якому ми стаємо обережнішими й уважнішими. Окрім того, разом із дітьми можна намалювати емоції: наприклад, веселе й сумне личка. Щоб діти їх показувати, коли радіють або засмучені.

Як обговорити з дітьми нові правила

Посткарантинний період варто розпочати з обговорення нових правил. Майте на увазі, що в дітей обов’язково відбудеться певне повернення до періоду адаптації — у знаннях, режимі й сприйнятті реальності садка. Допомогти дитині звикнути до нових правил можна за допомогою ігрового формату. Наприклад, на першій зустрічі можна запропонувати дітям перетворитися в «супергероїв», які пізнають життя на новій планеті. Наприклад, ви можете сказати: «В усіх супергероїв є секретні місії. Ваші секретні місії такі: мити руки, використовувати дезінфектор…»

Формулювати правила варто так: «Супергерої піклуються», «Супергерої можуть» замість «Ми з вами повинні». Для того щоб допомогти дітям навчитися тримати дистанцію, запропонуйте їм уявити, що в кожного є невидимий захисний скафандр на відстані витягнутих рук, який не можна чіпати.

Щодня у дітей будуть перевіряти супергеройське здоров’я, тобто вимірювати температуру. Розкажіть про це вихованцям і покажіть на іграшках, як це відбуватиметься. Пояснюючи правила, зробіть акцент на тому, що дорослим не можна заходити до космічного корабля. Адже потрібно попередити дітей, що батьки більше не заходять до приміщення групи. Можна навіть придумати особливий спосіб прощання.

Як полегшити адаптацію та знизити тривожність 

У перший день в садку обов’язково проведіть «екскурсію». Нагадайте, де потрібно роздягатися, де знаходиться туалет, а де – спальня, «закріпіть» за кожною дитиною ліжечко та шухляду для одягу.

У перший тиждень усі заняття повинні бути на третину коротшими. Діти сильніше втомлюватимуться і можуть бути більш галасливими, гіперактивними або, навпаки, загальмованими й тривожними. 

У садку педагоги  перебуватимуть у масках, тож діти орієнтуватимуться лише на голос й інтонації, тому їм важливо побачити ваше обличчя напередодні, ідентифікувати і встановити контакт.

Можна заздалегідь підготувати приміщення групи. 

Наприклад зробити виставку – повісити на різні поверхні колажі з фотографіями дітей і їхніми малюнками (попросіть батьків принести свіжі роботи). Це допоможе дитині відчути, що простір уже опанований і безпечний.

Важливо вигадати ритуали вітання й прощання.

Дуже добре, якщо це будуть відомі всім пісеньки, невеличкі віршики чи дотики, які зараз є безпечними. У період адаптації разом із дітьми важливо використовувати тему дому. Метафора будинку повертає дітям відчуття безпеки. Можна малювати будинки, робити будиночки із кубиків, лего.

Говоріть з батькам про правила адаптації. 

Відповідайте на запитання про безпеку дітей, розкажіть про нові правила, які будуть впроваджені. Адже що менше тривоги у батьків, то легше дитина адаптується. Запропонуйте батькам для прощання із дитиною вигадати ритуал, який би нагадував маляті про родину: наклейку на ручку, браслет або малюнок у кишеньку.

Як компенсувати нестачу тактильної взаємодії

Робота з тістом, глиною та фетром не замінює, але дещо компенсує нестачу тактильних контактів. Якщо МОЗ не рекомендує використовувати перелічені матеріали, їх можна замінити на крупи, кінетичний пісок, легкі схеми оригамі або індивідуальні набори пластиліну чи пальчикових фарб.

Малята можуть почати сильніше тривожитися в «тихі години». Тому важливо створити умови затишку і спокою, почитати казочку або заспівати колискову.